>

درباره مدرسه

پیش دبستان و دبستان اندیشمند فردا (دخترانه)

درباره مدرسه

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

دبستان اندیشمندفردا

این که فرزندانمان در کدام محیط آموزشی برای آینده تربیت شوند، موضوعی است که شاید دغدغهی امروز بسیاری از خانواده‌هاست و این موضوع با توجه به تعدد و تنوع بسیار مدارس از جمله مدارس دولتی، غیردولتی و ... حق انتخاب و حساسیت را بیشتر نموده است.

اما دغدغه مدرسه‌‌ای معیار که در آن به تمام وجوه آموزشی، خلاقیتی، پژوهشی، پرورشی، هنری، ورزشي و کارآفرینی به صورت نظری و عملی پرداخته شود؛ پس از سال‌ها تلاش و موفقيت در خانه رياضي تهران ما را در مجتمع اندیشمندفردا بر آن داشت تا با بهرهگیری از فضاي آموزشي پويا و تعاملي، قابلیت محیطهای مجازی و تکنولوژی‌های نوین، زمینه ارتقای کیفیت فرآیند یاددهی و یادگیری دانش‌آموزان و تربیت نسل تمدنساز را فراهم آوریم.

تاسیس مدرسه‌ای آرماني در چارچوب تعليم و تربيت اسلامي، که در مسير استخراج واقعيتها و دستيابي به رمز اصلي خلقت كه بي‌شك مصداق آن تلاش براي تحقق تمدن نوين اسلامي گام بردارد؛ همواره از دغدغه‌های اصلی این مدرسه بوده است.

تجربه‌های گسترده‌ی ملی و جهانی، مطالعه‌ تطبیقی مدارس مطرح جهان و بررسی و بازدید از فعالیت‌های آموزشی آنها، موجب گردید تا در مجتمع اندیشمند فردا، گام استواری را در زمینه‌ی تحول در تعلیم و تربیت برداریم.

مدارس اندیشمند فردا، متشکل از دانش‌آموزان برتر و منتخب علمی و اخلاقی شهر تهران و کادر برجسته، متعهد و متخصص، رسالت خود را بر مبنای تربيت پژوهشگران متخصص و متعهد به آيندهي ايران اسلامي بنیان نهاده و در تلاش است تا با طراحی برنامه‌های همه جانبه با رویکرد تلفیقی "شخصی‌سازی آموزش-انسان‌گرایانه-ساختن‌گرایی" موجبات شکوفایی و رشد دانش‌آموزان را متناسب با هر دانش‌آموز فراهم آورد.

برنامه‌های اصلی پیش دبستان و دبستان اندیشمندفردا

       ·         اندیش رنک: دنيايي براي كشف و پرورش همه استعدادها

·         اندیش نور: محيطي اخلاق مدار، معنوي داراي تعاملات انساني و اجتماعی

·         اندیش نگار: برنامه‌هايي جذاب و مهيج در حوزه‌هاي آموزشی، خلاقیتی، پژوهشی، پرورشی، هنری، ورزشي و کارآفرینی

·         انديش كار: اجراي پروژه‌های دانش‌آموزی کارآفرینی برای ایجاد کسب و کار

·         اندیش گپ: طراحی برنامه‌های مشاوره‌ی تحصیلی، استعدادیابی در قالب باشگاه مشاوره

·         اندیش پژوه: طراحی دوره‌های پژوهشی و خلاقیت و خلق آثار پژوهشي كاربردي و نوآورانه

·         اندیش وب: برگزاری آزمون‌های اینترنتی، آموزش‌ها و دوره‌های مجازی

·         اندیش لب: برگزاری دوره‌های آزمایشگاهی و کارگاهی و اعطاي 7 مدرك معتبر ملي و بين المللی

·         اندیش پرایز: شرکت در رقابت‌های علمی کشوری و بین‌المللی

·         اندیش سوق: برگزاری کارسوق‌های بازی و پژوهشی و بازدیدهای علمی

·         اندیش تاک: برگزاری دوره‌های مکالمه و آموزش زبان

·         اندیش بال: برگزاری برنامه‌های ورزش و سلامت جسم و روان

·         اندیش تور: برگزاری اردو و برنامه‌های تفریحی و مهارت‌های زندگی

·         اندیش فود: امکانات مناسب ارایه غذا و غذاخوری

·         اندیش طب: برگزاری برنامه‌های معاینات و سلامت‌سنجی

·         اندیش‌ساز: برگزاری دوره‌های اندیشه‌ورزی و مهارت‌های زندگی

·         اندیش‌یار: همیاری دانش‌آموز در اداره امور مدرسه و فضايي سرشار از نشاط و شادابی

·         اندیش‌واره: شرکت فعال در جشنواره‌ها و برنامه‌های فرهنگی، پرورشی، هنری و ورزشی

·         اندیش‌مان: برگزاری جشن چهره‌های ماندگار سالانه اندیشمندفردا

·       اندیش بوک : برگزاری پانسیون‌های مطالعاتی و کتابخوانی

 

برنامه كلاس هاي هفتگي

گروه برنامه

نام درس

جلسه

رويكرد

برنامه درس ملي

ریاضی اول ابتدایی

7

  •           در حیطه ياددهي يادگيري: بهره‌مندی از رویکرد ساختن گرایی در ارایه مفاهیم ریاضی
  •           در حیطه آموزشی: به کارگیری شیوه های مشارکتی و  درگیر کردن دانش‌آموزان در فرآیند یادگیری و یاددهی
  •           در حیطه محتوایی: آموزش مباحث ریاضی مبتنی بر فعالیت و کاربردی سازی مفاهیم، تعریف مجموعهاي از فعاليتها و شيوه‌‌هایی جهت دستیابی دانش‌آموز به اهداف آموزشي فعال و تعریف فعالیت‌ها و تکالیف عملی، در برنامه آموزشی دانش‌آموز
  •           در حیطه عاطفی: بهره مندی از تکنولوژی های نوین آموزشی به منظور ایجاد رغبت یادگیری و بالابردن کیفیت یادگیری
  •           در حیطه ارزشیابی: به کارگیری طرح هر دانش آموز یک معلم و تاکید بر مشارکت صدرصد دانش آموزان در فرایند یادگیری و ارزشیابی (طراحی سوالات و آزمون های ارزشیابی توسط دانش آموزان اجرا می گردد)، توجه به تفاوت های فردی و بررسی تحقق کامل اهداف آموزشی متناسب با سطح هر دانش آموز

برنامه درس ملي

ریاضی دوم ابتدایی

6

برنامه درس ملي

ریاضی سوم ابتدایی

5

برنامه درس ملي

علوم

3

  •            در حیطه یاددهی یادگیری: تمرکز بر روش‌های حل مساله جان دیویی و بالا بردن مهارت شناسایی و حل مساله در محیط پیرامون و کتاب درسی
  •            در حیطه آموزش: به کارگیری شیوه های عینی، مشارکتی، اکتشافی و استفاده از ابزارهای راه گشا در این امر مانند مانند فیلم‌ و آزمایش،‌ شبیه‌سازها، نرم‌افزارهای چندرسانه‌ای، مدل‌سازی، کارگاه‌های گروهی
  •            در حیطه محتوایی: تقویت و تمرین تفسیر و استنباط در دانش آموزان با طراحی فعالیت و آزمایش، ارایه مفاهیم به صورت کاربردی و ترغیب دانش آموزان به جمع آوری اطلاعات، پیش بینی و فرضیه سازی، تشخیص متغییرها، ارزیابی و طراحی آزمایش در ارایه مفاهیم
  •            در حیطه عاطفی: توجه به عناصر و محتوای آموزشی، سازمان بندی کردن ارزش ها، دانسته های جدید و قبلی و ایجاد علاقه در یادگیری و عمل كردن به توصيه هاي بهداشتي و کاربردی مفاهیم
  •            در حیطه ارزشیابی: به کارگیری طرح هر دانش آموز یک معلم و تاکید بر مشارکت صدرصد دانش آموزان در فرایند یادگیری و ارزشیابی (طراحی سوالات و آزمون های ارزشیابی توسط دانش آموزان اجرا می گردد)، توجه به تفاوت های فردی و بررسی تحقق کامل اهداف آموزشی متناسب با سطح هر دانش آموز

برنامه درس ملي

بخوانیم و بنویسیم اول ابتدایی

11

  •            در حیطه یاددهی یادگیری: تمرکز بر رویکردهای تلفیقی یادگیری و توجه به تفاوت‌های فردی
  •           در حیطه آموزشی: به کارگیری شیوه های مشارکتی و  درگیر کردن دانش‌آموزان در فرآیند یادگیری و یاددهی
  •            در حیطه محتوای توجه به مهارت های زیر:
  •            مهارت گوش دادن: دقت درسخن گوینده، دریافت هسته معنایی پیام، دریافت ارتباط میان بخش هاي یک پیام، بررسی و نقد شنیده‌ها، دریافت پیام در گونه هاي مختلف زبانی، دقت در آهنگ کلام
  •            مهارت سخن گفتن: به کارگیري کار افزارهاي مناسب ارتباطیشرکت فعال در بحث وگفت وگوها، سخن گفتن موثر و مناسب در برابرجمع، انسجام و انتظام در رساندن پیام، پاسخ گویی خلاق به پرسش ها، به کارگیري مناسب کلمات
  •            مهارت خواندن: توسعه ي سرعت بخشیدن به نشانه هاي نوشتاري، توانایی دریافت ارتباط معنایی بخش هاي یک متن، توانایی دریافت پیام اصلی یک متن، توانایی خواندن متن مناسب با محتواي آن، خواندن نثر و شعر با لحن و آهنگ مناسب، توانایی نقد و بررسی یک متن، به کارگیري کارافزارهاي مناسب درخواندن، تعمیق عادات و آداب مطلوب درخواندن
  •           مهارت نوشتن: توسعه توانایی تبدیل نشانه هاي صوتی به نوشتاري(املا)، توسعه ي توانایی درست نویسی، خوانا نویسی و زیبانویسی، تعمیق عادات مطلوب در هنگام نوشتن،استفاده از نشانه هاي نگارشی ، توانایی به کار گیري درست کلمات در جملات
  •            در حیطه عاطفی: آشنایی با روش های پرورش ذوق و قریحه ادبی، توجه و سازمان بندی ارزش ها،توسعه ي برقراری ارتباط عاطفی با شنونده، بیان باورها، احساسات و خواسته ها در قالب نوشته(انشا)
  •            در حیطه ارزشیابی: تحقق صدرصدی یادگیری با توجه به تفاوت‌های فردی و سطح هر دانش آموز، تولید کتابچه انشای دانش آموزی در پایان سال

برنامه درس ملي

فارسی دوم ابتدایی

3

برنامه درس ملي

فارسی سوم ابتدایی

2

برنامه درس ملي

املا دوم ابتدایی

3

برنامه درس ملي

املا سوم ابتدایی

2

برنامه درس ملي

انشا

2

برنامه درس ملي

مطالعات اجتماعی

2

  •            در حیطه ياددهي يادگيري: كاوشگري و حل مسئله و رساندن دانش آموزان به سطح عملکرد
  •           در حیطه آموزش: ایجاد موقعیت و تکیه بر مشارکت های فردی و گروهی دانش آموزان در آموزش مباحث
  •            در حیطه محتوایی: پژوهش محوری با دلالت بر مولفه‌های اجتماعی، نگرش‌های مذهبی، قومیتی، فرهنگی و هویت
  •            در حیطه عاطفی: ایجاد علاقه به عناصر ملی، فرهنگی، مذهبی و اجتماعی، شناسایی ارزش ها، احترام به ارزش ها و نهادینه کردن آن ها
  •            در حیطه ارزشیابی: تعریف پروژه‌های دانش‌آموزی و بررسی کیفیت و کاربست مفاهیم-ارزشیابی توانمندی ارایه دانش آموزان

برنامه درس ملي

هنر نقاشی

1

  •            در حیطه یاددهی و یادگیری: توجه به مهارت های فردی، شکوفایی و پرورش خلاقیت
  •            در حیطه آموزشی: استعدادیابی، هدایت و آموزش تکنیکال دانش‌آموزان در زمینه های مختلف هنری زیر:
  •            در حیطه عاطفی:
  •            ایجاد شوق، نشاط و تأمین بهداشت روانی دانش آموز
  •            درک و بیان احساسات و معانی و ابراز وجود به زبان هنر
  •            پرورش حواس، ذوق زیباشناسی، قدرت تخیل، پرورش هوش های چندگانه، خلاقیت، سواد هنری، قدرت تمرکز، تفکر، دقت، نظم ذهنی، استدلال و حل مسئله و ارزشیابی
  •            در حیطه محتوایی:
  •            استعدادیابی، هدایت و آموزش تکنیکال دانش‌آموزان در زمینه های مختلف هنری زیر:
  •            آموزش نقاشی رو بوم با اکرولیک،  رنگ روغن و آبررنگ
  •            آموزش تکنیک های ویترال
  •            آموزش قالب‌های هنری مورد استفاده با مقوا و کاغذ ، اوریگامی و کلاژ
  •           آموزش طراحی روی سفال و پتینه
  •            در حیطه ارزشیابی: برگزاری جشنواره های مناسبتی و ارایه و نمود کلیه آثار و بررسی میزان پیشرفت هر فرد نسبت خود شخص

برنامه درس ملي

ورزش

1

  •            حیطه یاددهی یادگیری: گرایش دانش آموزان به رشد و ارتقای آمادگي جسماني و حركتي از طریق تمرین و گرایش به كسب توسعه مهارت های ورزشي
  •            حیطه آموزش: استعدادیابی و هدایت دانش آموزان در زمینه های مختلف ورزشی و توجه به مبانی آمادگی های جسمانی
  •            حیطه محتوایی:
  •            آشنایی دانش آموزان با ورزش و تفريحات سالم فردي و گروهي
  •            كسب سواد حركتي و توسعه مهارت های حركتي بنيادی
  •            رعایت اصول ایمني دانش آموزان با یكدیگر
  •            رعایت اصول بهداشتی در ورزش
  •            آشنایي با وضعيت صحيح بدني(نشستن راه رفتن خوابيدن و ایستادن)
  •            حیطه عاطفی: افزایش علاقه بين دانش آموزان به شركت فعال در فعاليت های ورزشي
  •            حیطه ارزشیابی: توجه به تفاوت های فردی و دستیابی صددرصدی به اهداف آموزشی، شرکت فعال و کسب مقام در رقابت های منطقه ای و استانی

فوق برنامه

زبان انگلیسی

3

  •            حیطه یاددهی-یادگیری: توجه بر مهارت های چهارگانه زبانی
  •            حیطه آموزش: توجه بر رویکرد مشارکتی و فعال، توجه به تفاوت های فردی و سطح بندی و کاربردی کردن زبان و ارتباط بین زبان با سایر دروس
  •            حیطه محتوایی:
  •            استفاده از منابع و متدهای نوین آموزش زبان سطح بندی شده
  •            تعریف پروژه مشترک ترکیبی زبان و سایر دروس براساس توانمندی های فردی
  •            تعریف یک روز با زبان در مدرسه و کاربردی کردن زبان در همه امور مدرسه برنامه صبحگاه، مناسبت ها، زنگ ناهار
  •            به کارگیری از انمیشین ها و کارتن ها جهت ایجاد علاقه و انگیزه یادگیری و تمرین و تکرار
  •            حیطه عاطفی: ایجاد اعتماد به نفس و علاقه به یادگیری
  •            حیطه ارزشیابی: بررسی میزان پیشرفت در هر سطح و امکان ارتقا به سطح بالاتر در طول دوره یا پایان دوره

فوق برنامه

زبان فرانسه سوم ابتدایی

1

  •            حیطه یاددهی-یادگیری: توجه بر مهارت های چهارگانه زبانی
  •            حیطه آموزش: توجه بر رویکرد مشارکتی و فعال، کاربردی کردن زبان و ارتباط بین زبان با سایر دروس
  •            حیطه محتوایی:
  •            استفاده از منابع و متدهای نوین آموزش زبان فرانسه
  •            تعریف پروژه مشترک ترکیبی زبان فرانسه و سایر دروس براساس توانمندی های فردی
  •            تعریف یک روز با زبان در مدرسه و کاربردی کردن زبان در همه امور مدرسه برنامه صبحگاه، مناسبت ها، زنگ ناهار
  •            به کارگیری از انمیشین ها و کارتن ها جهت ایجاد علاقه و انگیزه یادگیری و تمرین و تکرار
  •            حیطه عاطفی: افزایش اعتماد به نفس، آشنایی با عواطف و فرهنگ های مختلف
  •            حیطه ارزشیابی: بررسی میزان پیشرفت و اهداف مشخص شده

فوق برنامه

مبانی کامپیوتر

1

  •            حیطه یادددهی-یادگیری: كاوشگري و حل مسئله و رساندن دانش آموزان به سطح عملکرد
  •            حیطه آموزشی: استفاده از آموزش گام به گام و آموزش برنامه ای
  •            حیطه محتوایی:
  •            آشنایی با کامپیوتر و آموزش مبانی کامپیوتر
  •            آموزش مهارت های آفیس
  •            تعریف پروژه های دانش آموزی مرتبط به با سایر دروس
  •            آموزش اینترنت و جستجو کردن
  •            حیطه عاطفی: ایجاد انگیزه یادگیری و اعتماد به نفس کاربست فناوری
  •            حیطه ارزشیابی: ارزشیابی پروژه های دانش آموزی تعریف شده براساس توجه بر تفاوت های فردی

فوق برنامه

خوش نویسی

1

  •            حیطه یاددهی-یادگیری: رساندن دانش آموزان به سطح عملکرد و یادگیری مشاهده ای
  •            حیطه آموزشی: استفاده از آموزش گام به گام و آموزش برنامه ای
  •            حیطه محتوایی:
  •            آموزش اصولی حروف الفبا به صورت منفرد
  •            آموزش اصولی خوش نویسی نستعلیق
  •            حیطه عاطفی: پرورش حواس، ذوق زیباشناسی، خلاقیت، سواد هنری، قدرت تمرکز، تفکر، دقت و نظم ذهنی
  •            حیطه ارزشیابی: برگزاری جشنواره هنری با هدف نمایش آثار هنری خلق شده و تابلوهای خط و ارزشیابی براساس استانداردها و شاخص های زیبانویسی

فوق برنامه

پژوهش و خلاقیت

1

  •            حیطه یاددهی-یادگیری:  كاوشگري و حل مسئله و رساندن دانش آموزان به سطح عملکرد و ایجاد گرایش به زمینه های فنی - مهندسی و مکاشفه ای
  •            حیطه آموزشی: استفاده از آموزش شناختی و اکتشافی
  •            حیطه محتوایی:
  •            استعدادیابی و علاقه سنجی دانش آموزان در گرایش های مختلف پژوهشی خلاقیتی
  •            تعریف پروژه های دانش آموزی رباتیک
  •            تعریف پروژه های آزمایشگاهی با هدف تولید و ترکیب مواد
  •            تعریف پروژه های دومینو، اوریگامی و خلاقیتی
  •            حیطه عاطفی: ایجاد انگیزه و علاقه تولید کننده بودن و ترک عادات مصرف گرایی، افزایش اعتماد به نفس و خود کفایی، پرورش حواس، ذوق زیباشناسی، خلاقیت و سواد هنری
  •            حیطه ارزشیابی: تعریف پروژه‌های دانش‌آموزی و برگزاری جشنواره های دانش آموزی مدرسه ای- شرکت فعال و کسب مقام در رقابت های منطقه ای و استانی

فوق برنامه

هنر خانه و خانواده

1

  •            حیطه یاددهی-یادگیری: رساندن دانش‌آموزان به سطح عملکرد و یادگیری مشاهده ای
  •            حیطه آموزشی: استفاده از آموزش گام به گام و آموزش برنامه ای
  •            حیطه محتوایی:
  •            آموزش مهارت های زندگی
  •            آموزش مهارت های دوخت و دوز
  •            آموزش مهارت کار با نمد و تولید وسایل مورد نیاز
  •            آموزش مهارت های آشپزی و کیک پزی
  •            آموزش مهارت بهداشتی و خانه داری
  •            آموزش مهارت های گلکاری
  •            حیطه عاطفی: ایجاد انگیزه و علاقه تولید کننده بودن و ترک عادات مصرف گرایی، افزایش اعتماد به نفس و خود کفایی، پرورش حواس، ذوق زیباشناسی، خلاقیت و سواد هنری
  •            حیطه ارزشیابی: تعریف پروژه‌های دانش‌آموزی و برگزاری جشنواره های هنری

فوق برنامه

داستان سرایی و نمایش خلاق

1

  •            حیطه یاددهی-یادگیری: یادگیری شناختی و تمرکز بر مهارت های تفکر خلاق
  •            حیطه آموزشی: استفاده از رویکرد مشارکتی و پرورش خلاقیت
  •            حیطه محتوایی:
  •            کتابخوانی و گرایش دانش آموزان به نوشتن کتاب به صورت گام به گام
  •            تالیف پایان جدید برای کتاب های خوانده شده
  •            ایده پروری و ساخت شخصیت های داستان روایت شده به صورت نمایشی
  •            برگزاری نمایش خلاق از داستان روایت شده
  •            آشنایی دانش آموزان با تکنیک های مقدماتی داستان سرایی و بداهه پردازی
  •            آموزش تکنیک های خوانش یک نمایش هنری، ساده خوانی، صحیح خوانی و لحن خوانی
  •            حیطه عاطفی: ایده پروری، پرورش حواس، ذوق زیباشناسی، خلاقیت و سواد هنری
  •            حیطه ارزشیابی: اجرای نمایش داستان های روایت شده و تولید روزنامه دیواری برای هر داستان شامل مجموع ایده ها و فعالیت های صورت گرفته در مورد هر کتاب

 

تماس با ما

 خیابان مطهری، خیابان میرزای شیرازی، کوچه عرفان، پلاک 3

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مدارس رویش اندیشمند فردا می باشد, © 2019
Powered By Pardisan Co

جستجو