>

معرفی برنامه های مدرسه

پیش دبستان و دبستان اندیشمند فردا (دخترانه)

معرفی برنامه های مدرسه

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

 برنامه های دبستان و پیش دبستان اندیشمند فردا (دخترانه) به شرح زیر معرفی می گردد:

آموزشی

 برنامه های آموزشی مدرسه شامل:

دبستان اندیشمندفردا

این که فرزندانمان در کدام محیط آموزشی برای آینده تربیت شوند، موضوعی است که شاید دغدغه‌ی امروز بسیاری از خانواده‌هاست و این موضوع با توجه به تعدد و تنوع بسیار مدارس از جمله مدارس دولتی، غیردولتی و ... حق انتخاب و حساسیت را بیشتر نموده است.

اما دغدغه مدرسه‌‌ای معیار که در آن به تمام وجوه آموزشی، خلاقیتی، پژوهشی، پرورشی، هنری، ورزشي و کارآفرینی به صورت نظری و عملی پرداخته شود؛ پس از سال‌ها تلاش و موفقيت در خانه رياضي تهران ما را در مجتمع اندیشمندفردا بر آن داشت تا با بهره‌گیری از فضاي آموزشي پويا و تعاملي، قابلیت‌ محیط‌های مجازی و تکنولوژی‌های نوین، زمینه ارتقای کیفیت فرآیند یاددهی و یادگیری دانش‌آموزان و تربیت نسل تمدن‌ساز را فراهم آوریم.

تاسیس مدرسه‌ای آرماني در چارچوب تعليم و تربيت اسلامي، که در مسير استخراج واقعيت‌ها و دستيابي به رمز اصلي خلقت كه بي‌شك مصداق آن تلاش براي تحقق تمدن نوين اسلامي گام بردارد؛ همواره از دغدغه‌های اصلی این مدرسه بوده است.

تجربه‌های گسترده‌ی ملی و جهانی، مطالعه‌ تطبیقی مدارس مطرح جهان و بررسی و بازدید از فعالیت‌های آموزشی آنها، موجب گردید تا در مجتمع اندیشمند فردا، گام استواری را در زمینه‌ی تحول در تعلیم و تربیت برداریم.

مدارس اندیشمند فردا، متشکل از دانش‌آموزان برتر و منتخب علمی و اخلاقی شهر تهران و کادر برجسته، متعهد و متخصص، رسالت خود را بر مبنای تربيت پژوهش‌گران متخصص و متعهد به آينده‌ي ايران اسلامي بنیان نهاده و در تلاش است تا با طراحی برنامه‌های همه جانبه با رویکرد تلفیقی "شخصی‌سازی آموزش-انسان‌گرایانه-ساختن‌گرایی" موجبات شکوفایی و رشد دانش‌آموزان را متناسب با هر دانش‌آموز فراهم آورد.

برنامه‌های اصلی پیش دبستان و دبستان اندیشمندفردا

  • اندیش رنک: دنيايي براي كشف و پرورش همه استعدادها
  • اندیش نور: محيطي اخلاق مدار، معنوي داراي تعاملات انساني و اجتماعی
  • اندیش نگار: برنامه‌هايي جذاب و مهيج در حوزه‌هاي آموزشی، خلاقیتی، پژوهشی، پرورشی، هنری، ورزشي و کارآفرینی
  • انديش كار: اجراي پروژه‌های دانش‌آموزی کارآفرینی برای ایجاد کسب و کار
  • اندیش گپ: طراحی برنامه‌های مشاوره‌ی تحصیلی، استعدادیابی در قالب باشگاه مشاوره
  • اندیش پژوه: طراحی دوره‌های پژوهشی و خلاقیت و خلق آثار پژوهشي كاربردي و نوآورانه
  • اندیش وب: برگزاری آزمون‌های اینترنتی، آموزش‌ها و دوره‌های مجازی
  • اندیش لب: برگزاری دوره‌های آزمایشگاهی و کارگاهی و اعطاي 7 مدرك معتبر ملي و بين المللی
  • اندیش پرایز: شرکت در رقابت‌های علمی کشوری و بین‌المللی
  • اندیش سوق: برگزاری کارسوق‌های بازی و پژوهشی و بازدیدهای علمی
  • اندیش تاک: برگزاری دوره‌های مکالمه و آموزش زبان
  • اندیش بال: برگزاری برنامه‌های ورزش و سلامت جسم و روان
  • اندیش تور: برگزاری اردو و برنامه‌های تفریحی و مهارت‌های زندگی
  • اندیش فود: امکانات مناسب ارایه غذا و غذاخوری
  • اندیش طب: برگزاری برنامه‌های معاینات و سلامت‌سنجی
  • اندیش‌ساز: برگزاری دوره‌های اندیشه‌ورزی و مهارت‌های زندگی
  • اندیش‌یار: همیاری دانش‌آموز در اداره امور مدرسه و فضايي سرشار از نشاط و شادابی
  • اندیش‌واره: شرکت فعال در جشنواره‌ها و برنامه‌های فرهنگی، پرورشی، هنری و ورزشی
  • اندیش‌مان: برگزاری جشن چهره‌های ماندگار سالانه اندیشمندفردا
  •    اندیش بوک : برگزاری پانسیون‌های مطالعاتی و کتابخوانی

برنامه كلاس هاي هفتگي

گروه برنامه

نام درس

جلسه

رويكرد

برنامه درس ملي

ریاضی اول ابتدایی

7

  •           در حیطه ياددهي يادگيري: بهره‌مندی از رویکرد ساختن گرایی در ارایه مفاهیم ریاضی
  •           در حیطه آموزشی: به کارگیری شیوه های مشارکتی و  درگیر کردن دانش‌آموزان در فرآیند یادگیری و یاددهی
  •           در حیطه محتوایی: آموزش مباحث ریاضی مبتنی بر فعالیت و کاربردی سازی مفاهیم، تعریف مجموعه‌اي از فعاليت‌ها و شيوه‌‌هایی جهت دستیابی دانش‌آموز به اهداف آموزشي فعال و تعریف فعالیت‌ها و تکالیف عملی، در برنامه آموزشی دانش‌آموز
  •           در حیطه عاطفی: بهره مندی از تکنولوژی های نوین آموزشی به منظور ایجاد رغبت یادگیری و بالابردن کیفیت یادگیری
  •           در حیطه ارزشیابی: به کارگیری طرح هر دانش آموز یک معلم و تاکید بر مشارکت صدرصد دانش آموزان در فرایند یادگیری و ارزشیابی (طراحی سوالات و آزمون های ارزشیابی توسط دانش آموزان اجرا می گردد)، توجه به تفاوت های فردی و بررسی تحقق کامل اهداف آموزشی متناسب با سطح هر دانش آموز

برنامه درس ملي

ریاضی دوم ابتدایی

6

برنامه درس ملي

ریاضی سوم ابتدایی

5

برنامه درس ملي

علوم

3

  •            در حیطه یاددهی یادگیری: تمرکز بر روش‌های حل مساله جان دیویی و بالا بردن مهارت شناسایی و حل مساله در محیط پیرامون و کتاب درسی
  •            در حیطه آموزش: به کارگیری شیوه های عینی، مشارکتی، اکتشافی و استفاده از ابزارهای راه گشا در این امر مانند مانند فیلم‌ و آزمایش،‌ شبیه‌سازها، نرم‌افزارهای چندرسانه‌ای، مدل‌سازی، کارگاه‌های گروهی
  •            در حیطه محتوایی: تقویت و تمرین تفسیر و استنباط در دانش آموزان با طراحی فعالیت و آزمایش، ارایه مفاهیم به صورت کاربردی و ترغیب دانش آموزان به جمع آوری اطلاعات، پیش بینی و فرضیه سازی، تشخیص متغییرها، ارزیابی و طراحی آزمایش در ارایه مفاهیم
  •            در حیطه عاطفی: توجه به عناصر و محتوای آموزشی، سازمان بندی کردن ارزش ها، دانسته های جدید و قبلی و ایجاد علاقه در یادگیری و عمل كردن به توصيه هاي بهداشتي و کاربردی مفاهیم
  •            در حیطه ارزشیابی: به کارگیری طرح هر دانش آموز یک معلم و تاکید بر مشارکت صدرصد دانش آموزان در فرایند یادگیری و ارزشیابی (طراحی سوالات و آزمون های ارزشیابی توسط دانش آموزان اجرا می گردد)، توجه به تفاوت های فردی و بررسی تحقق کامل اهداف آموزشی متناسب با سطح هر دانش آموز

برنامه درس ملي

بخوانیم و بنویسیم اول ابتدایی

11

  •            در حیطه یاددهی یادگیری: تمرکز بر رویکردهای تلفیقی یادگیری و توجه به تفاوت‌های فردی
  •           در حیطه آموزشی: به کارگیری شیوه های مشارکتی و  درگیر کردن دانش‌آموزان در فرآیند یادگیری و یاددهی
  •            در حیطه محتوای توجه به مهارت های زیر:
  •            مهارت گوش دادن: دقت درسخن گوینده، دریافت هسته معنایی پیام، دریافت ارتباط میان بخش هاي یک پیام، بررسی و نقد شنیده‌ها، دریافت پیام در گونه هاي مختلف زبانی، دقت در آهنگ کلام
  •            مهارت سخن گفتن: به کارگیري کار افزارهاي مناسب ارتباطیشرکت فعال در بحث وگفت وگوها، سخن گفتن موثر و مناسب در برابرجمع، انسجام و انتظام در رساندن پیام، پاسخ گویی خلاق به پرسش ها، به کارگیري مناسب کلمات
  •            مهارت خواندن: توسعه ي سرعت بخشیدن به نشانه هاي نوشتاري، توانایی دریافت ارتباط معنایی بخش هاي یک متن، توانایی دریافت پیام اصلی یک متن، توانایی خواندن متن مناسب با محتواي آن، خواندن نثر و شعر با لحن و آهنگ مناسب، توانایی نقد و بررسی یک متن، به کارگیري کارافزارهاي مناسب درخواندن، تعمیق عادات و آداب مطلوب درخواندن
  •           مهارت نوشتن: توسعه توانایی تبدیل نشانه هاي صوتی به نوشتاري(املا)، توسعه ي توانایی درست نویسی، خوانا نویسی و زیبانویسی، تعمیق عادات مطلوب در هنگام نوشتن،استفاده از نشانه هاي نگارشی ، توانایی به کار گیري درست کلمات در جملات
  •            در حیطه عاطفی: آشنایی با روش های پرورش ذوق و قریحه ادبی، توجه و سازمان بندی ارزش ها،توسعه ي برقراری ارتباط عاطفی با شنونده، بیان باورها، احساسات و خواسته ها در قالب نوشته(انشا)
  •            در حیطه ارزشیابی: تحقق صدرصدی یادگیری با توجه به تفاوت‌های فردی و سطح هر دانش آموز، تولید کتابچه انشای دانش آموزی در پایان سال

برنامه درس ملي

فارسی دوم ابتدایی

3

برنامه درس ملي

فارسی سوم ابتدایی

2

برنامه درس ملي

املا دوم ابتدایی

3

برنامه درس ملي

املا سوم ابتدایی

2

برنامه درس ملي

انشا

2

برنامه درس ملي

مطالعات اجتماعی

2

  •            در حیطه ياددهي يادگيري: كاوشگري و حل مسئله و رساندن دانش آموزان به سطح عملکرد
  •           در حیطه آموزش: ایجاد موقعیت و تکیه بر مشارکت های فردی و گروهی دانش آموزان در آموزش مباحث
  •            در حیطه محتوایی: پژوهش محوری با دلالت بر مولفه‌های اجتماعی، نگرش‌های مذهبی، قومیتی، فرهنگی و هویت
  •            در حیطه عاطفی: ایجاد علاقه به عناصر ملی، فرهنگی، مذهبی و اجتماعی، شناسایی ارزش ها، احترام به ارزش ها و نهادینه کردن آن ها
  •            در حیطه ارزشیابی: تعریف پروژه‌های دانش‌آموزی و بررسی کیفیت و کاربست مفاهیم-ارزشیابی توانمندی ارایه دانش آموزان

برنامه درس ملي

هنر نقاشی

1

  •            در حیطه یاددهی و یادگیری: توجه به مهارت های فردی، شکوفایی و پرورش خلاقیت
  •            در حیطه آموزشی: استعدادیابی، هدایت و آموزش تکنیکال دانش‌آموزان در زمینه های مختلف هنری زیر:
  •            در حیطه عاطفی:
  •            ایجاد شوق، نشاط و تأمین بهداشت روانی دانش آموز
  •            درک و بیان احساسات و معانی و ابراز وجود به زبان هنر
  •            پرورش حواس، ذوق زیباشناسی، قدرت تخیل، پرورش هوش های چندگانه، خلاقیت، سواد هنری، قدرت تمرکز، تفکر، دقت، نظم ذهنی، استدلال و حل مسئله و ارزشیابی
  •            در حیطه محتوایی:
  •            استعدادیابی، هدایت و آموزش تکنیکال دانش‌آموزان در زمینه های مختلف هنری زیر:
  •            آموزش نقاشی رو بوم با اکرولیک،  رنگ روغن و آبررنگ
  •            آموزش تکنیک های ویترال
  •            آموزش قالب‌های هنری مورد استفاده با مقوا و کاغذ ، اوریگامی و کلاژ
  •           آموزش طراحی روی سفال و پتینه
  •            در حیطه ارزشیابی: برگزاری جشنواره های مناسبتی و ارایه و نمود کلیه آثار و بررسی میزان پیشرفت هر فرد نسبت خود شخص

برنامه درس ملي

ورزش

1

  •            حیطه یاددهی یادگیری: گرایش دانش آموزان به رشد و ارتقای آمادگي جسماني و حركتي از طریق تمرین و گرایش به كسب توسعه مهارت های ورزشي
  •            حیطه آموزش: استعدادیابی و هدایت دانش آموزان در زمینه های مختلف ورزشی و توجه به مبانی آمادگی های جسمانی
  •            حیطه محتوایی:
  •            آشنایی دانش آموزان با ورزش و تفريحات سالم فردي و گروهي
  •            كسب سواد حركتي و توسعه مهارت های حركتي بنيادی
  •            رعایت اصول ایمني دانش آموزان با یكدیگر
  •            رعایت اصول بهداشتی در ورزش
  •            آشنایي با وضعيت صحيح بدني(نشستن –راه رفتن – خوابيدن و ایستادن)
  •            حیطه عاطفی: افزایش علاقه بين دانش آموزان به شركت فعال در فعاليت های ورزشي
  •            حیطه ارزشیابی: توجه به تفاوت های فردی و دستیابی صددرصدی به اهداف آموزشی، شرکت فعال و کسب مقام در رقابت های منطقه ای و استانی

فوق برنامه

زبان انگلیسی

3

  •            حیطه یاددهی-یادگیری: توجه بر مهارت های چهارگانه زبانی
  •            حیطه آموزش: توجه بر رویکرد مشارکتی و فعال، توجه به تفاوت های فردی و سطح بندی و کاربردی کردن زبان و ارتباط بین زبان با سایر دروس
  •            حیطه محتوایی:
  •            استفاده از منابع و متدهای نوین آموزش زبان سطح بندی شده
  •            تعریف پروژه مشترک ترکیبی زبان و سایر دروس براساس توانمندی های فردی
  •            تعریف یک روز با زبان در مدرسه و کاربردی کردن زبان در همه امور مدرسه برنامه صبحگاه، مناسبت ها، زنگ ناهار
  •            به کارگیری از انمیشین ها و کارتن ها جهت ایجاد علاقه و انگیزه یادگیری و تمرین و تکرار
  •            حیطه عاطفی: ایجاد اعتماد به نفس و علاقه به یادگیری
  •            حیطه ارزشیابی: بررسی میزان پیشرفت در هر سطح و امکان ارتقا به سطح بالاتر در طول دوره یا پایان دوره

فوق برنامه

زبان فرانسه سوم ابتدایی

1

  •            حیطه یاددهی-یادگیری: توجه بر مهارت های چهارگانه زبانی
  •            حیطه آموزش: توجه بر رویکرد مشارکتی و فعال، کاربردی کردن زبان و ارتباط بین زبان با سایر دروس
  •            حیطه محتوایی:
  •            استفاده از منابع و متدهای نوین آموزش زبان فرانسه
  •            تعریف پروژه مشترک ترکیبی زبان فرانسه و سایر دروس براساس توانمندی های فردی
  •            تعریف یک روز با زبان در مدرسه و کاربردی کردن زبان در همه امور مدرسه برنامه صبحگاه، مناسبت ها، زنگ ناهار
  •            به کارگیری از انمیشین ها و کارتن ها جهت ایجاد علاقه و انگیزه یادگیری و تمرین و تکرار
  •            حیطه عاطفی: افزایش اعتماد به نفس، آشنایی با عواطف و فرهنگ های مختلف
  •            حیطه ارزشیابی: بررسی میزان پیشرفت و اهداف مشخص شده

فوق برنامه

مبانی کامپیوتر

1

  •            حیطه یادددهی-یادگیری: كاوشگري و حل مسئله و رساندن دانش آموزان به سطح عملکرد
  •            حیطه آموزشی: استفاده از آموزش گام به گام و آموزش برنامه ای
  •            حیطه محتوایی:
  •            آشنایی با کامپیوتر و آموزش مبانی کامپیوتر
  •            آموزش مهارت های آفیس
  •            تعریف پروژه های دانش آموزی مرتبط به با سایر دروس
  •            آموزش اینترنت و جستجو کردن
  •            حیطه عاطفی: ایجاد انگیزه یادگیری و اعتماد به نفس کاربست فناوری
  •            حیطه ارزشیابی: ارزشیابی پروژه های دانش آموزی تعریف شده براساس توجه بر تفاوت های فردی

فوق برنامه

خوش نویسی

1

  •            حیطه یاددهی-یادگیری: رساندن دانش آموزان به سطح عملکرد و یادگیری مشاهده ای
  •            حیطه آموزشی: استفاده از آموزش گام به گام و آموزش برنامه ای
  •            حیطه محتوایی:
  •            آموزش اصولی حروف الفبا به صورت منفرد
  •            آموزش اصولی خوش نویسی نستعلیق
  •            حیطه عاطفی: پرورش حواس، ذوق زیباشناسی، خلاقیت، سواد هنری، قدرت تمرکز، تفکر، دقت و نظم ذهنی
  •            حیطه ارزشیابی: برگزاری جشنواره هنری با هدف نمایش آثار هنری خلق شده و تابلوهای خط و ارزشیابی براساس استانداردها و شاخص های زیبانویسی

فوق برنامه

پژوهش و خلاقیت

1

  •            حیطه یاددهی-یادگیری:  كاوشگري و حل مسئله و رساندن دانش آموزان به سطح عملکرد و ایجاد گرایش به زمینه های فنی - مهندسی و مکاشفه ای
  •            حیطه آموزشی: استفاده از آموزش شناختی و اکتشافی
  •            حیطه محتوایی:
  •            استعدادیابی و علاقه سنجی دانش آموزان در گرایش های مختلف پژوهشی خلاقیتی
  •            تعریف پروژه های دانش آموزی رباتیک
  •            تعریف پروژه های آزمایشگاهی با هدف تولید و ترکیب مواد
  •            تعریف پروژه های دومینو، اوریگامی و خلاقیتی
  •            حیطه عاطفی: ایجاد انگیزه و علاقه تولید کننده بودن و ترک عادات مصرف گرایی، افزایش اعتماد به نفس و خود کفایی، پرورش حواس، ذوق زیباشناسی، خلاقیت و سواد هنری
  •            حیطه ارزشیابی: تعریف پروژه‌های دانش‌آموزی و برگزاری جشنواره های دانش آموزی مدرسه ای- شرکت فعال و کسب مقام در رقابت های منطقه ای و استانی

فوق برنامه

هنر خانه و خانواده

1

  •            حیطه یاددهی-یادگیری: رساندن دانش‌آموزان به سطح عملکرد و یادگیری مشاهده ای
  •            حیطه آموزشی: استفاده از آموزش گام به گام و آموزش برنامه ای
  •            حیطه محتوایی:
  •            آموزش مهارت های زندگی
  •            آموزش مهارت های دوخت و دوز
  •            آموزش مهارت کار با نمد و تولید وسایل مورد نیاز
  •            آموزش مهارت های آشپزی و کیک پزی
  •            آموزش مهارت بهداشتی و خانه داری
  •            آموزش مهارت های گلکاری
  •            حیطه عاطفی: ایجاد انگیزه و علاقه تولید کننده بودن و ترک عادات مصرف گرایی، افزایش اعتماد به نفس و خود کفایی، پرورش حواس، ذوق زیباشناسی، خلاقیت و سواد هنری
  •            حیطه ارزشیابی: تعریف پروژه‌های دانش‌آموزی و برگزاری جشنواره های هنری

فوق برنامه

داستان سرایی و نمایش خلاق

1

  •            حیطه یاددهی-یادگیری: یادگیری شناختی و تمرکز بر مهارت های تفکر خلاق
  •            حیطه آموزشی: استفاده از رویکرد مشارکتی و پرورش خلاقیت
  •            حیطه محتوایی:
  •            کتابخوانی و گرایش دانش آموزان به نوشتن کتاب به صورت گام به گام
  •            تالیف پایان جدید برای کتاب های خوانده شده
  •            ایده پروری و ساخت شخصیت های داستان روایت شده به صورت نمایشی
  •            برگزاری نمایش خلاق از داستان روایت شده
  •            آشنایی دانش آموزان با تکنیک های مقدماتی داستان سرایی و بداهه پردازی
  •            آموزش تکنیک های خوانش یک نمایش هنری، ساده خوانی، صحیح خوانی و لحن خوانی
  •            حیطه عاطفی: ایده پروری، پرورش حواس، ذوق زیباشناسی، خلاقیت و سواد هنری
  •            حیطه ارزشیابی: اجرای نمایش داستان های روایت شده و تولید روزنامه دیواری برای هر داستان شامل مجموع ایده ها و فعالیت های صورت گرفته در مورد هر کتاب

تماس با ما

 خیابان مطهری، خیابان میرزای شیرازی، کوچه عرفان، پلاک 3

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مدارس رویش اندیشمند فردا می باشد, © 2019
Powered By Pardisan Co

جستجو